GirLy BloSSom Make Up Factory

Hye Ladies!
Thank you for visiting our blogshop. Girly Blossom offer quality goods at reasonable prices. Do not forget to become our friends to find out the latest list of products and our latest blog. How very easy to order from us, simply fill in the space of order form and send it to us, wait for our reply on how to make the payment. Please notice that we just accept Ringgit Malaysia and U.S. dollars only. All prices do not include delivery costs .. Please email us if you have any inquries ..
BE OUR MEMBERS TO GET MORE DISCOUNT FROM US..HAPPY SHOPPING GIRLS!!

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Thursday, July 15, 2010

Jenis Berus Anda wajib tahu

Loose Powder
Digunakan untuk menyapu loose powder .Berusnya agak besar sesuai untuk menyapu ke seluruh muka.






Blush
Berusnya agak leper digunakan untuk menyapu halus aplikasi warna yang dibuat.Ia juga sesuai untuk mengawal tona warna.




Brow Shader
Berus ini agak kurang glamer dari yang kerana ramai antara kita yang tidak tahu fungsi berus ini.Berus ini dicipta untuk menata rias kening anda.Kebanyakkan kita hanya menggunakan pensil kening untuk membentukkan kening kita.Apakata anda cari warna dari eyeshadow anda ( pastikan ia nya matte colour ) dan cuba warna coklat gelap lalu sapukan ia mengikut bentuk kening anda pastinya WOW!.Jika anda tak tau bagaimana,sila tunggu keluaran akan dtg.Teknik kening menawan...

Eye Shader
Ini pula berus yang digunakan untuk menyapu eyeshadow dengan warna yang lebih halus.Ia juga bagus jika digunakan untuk blend colour eyeshadow anda.




Liquid Eyeliner
berus ini nampak seperti berus untuk lipstik anda,tapi sebenarnya berus ini digunakan untuk liquid eyeliner.Berus nya agak halus dan lembut.Di bahagian atasnya pula lebih runcing berbanding berus lipstik. 




Push Eyeliner


Push eyeliner brush digunakan untuk menggelapkan ruang diantara bulu mata anda..Selalunya digunakan untuk teknik make up smokey eye.Bentuk berusnya agak lurus tetapi mampu menata lembut kelopak mata anda.




Small Dom Eye
Berus ini berbentuk bulat,digunakan untuk mencipta kesan kelopak mata.Bagi anda yang tidak mempunyai kelopak mata,berus ini amat sesuai dimiliki untuk mencipta kesan kelopak mata ke atas anda.Tunggu edisi akan datang Teknik Kelopak Mata.


Ita Kabuki Brush 
Akhir sekali kabuki brush.Digunakan untuk mencipta bentuk muka (contouring Face ),highlighting dan juga blending.Kabuki brush juga terdapat dalam bentuk yang lain dan selalunya permukaannya lebar dan besar.

Ok inilah berus-berus yang anda wajib tahu dan patut beli untuk jadikan make up anda lebih sempurna.Terdapat banyak lagi berus make up di pasaran tapi cukuplah 8 berus ini dulu... 

No comments:

Post a Comment

Please Leave your comment or any inquiries